Geoblog.pl    paniczewpodrozy    Podróże    Afryka po raz pierwszy    No to ruszamy!

No to ruszamy!

Polska, Szczecin

Najpierw powoli jak żółw ociężale ruszyła maszyna po szynach ospale. Koła w ruch i może dlatego, że para w ruch nie poszła nie dojechaliśmy specjalnie daleko... Ze stacji początkowej Szczecin Głowny ruszyliśmy planowo o godzinie 11.06, kierunek obierając na Poznań, gdzie po krótkiej wizycie u Państwa Stupaków mieliśmy nadzieję bez przeszkód dostać sie na Ławicę, a stamtąd dalej pofrunąć ku Madrytowi. Około godziny 11.15 niespecjalnie jeszcze rozpędzona lokomotywa stanęła definitywnie nie osiągając nawet stacji Szczecin Dąbie. Konduktor bardzo rzeczowo poinformował nas, że lokomotywa uległa awarii i co dalej, to on nie wie. Postanowiliśmy go nieco nastraszyć oświadczając mu, że bardzo spieszymy się na lotnisko. Lot mieliśmy o 20.20. Pan konduktor nieco zbladł i zapewnił, że z pewnością szybko podstawią nową lokomotywę, wszak lokomotywownia niedaleko, niemniej jednak odnieśliśmy wrażenie, że nasze oświadczenie nie przyspieszyło sprawy. Półtorej godziny spędziliśmy więc stojąc pośród chaszczy próbując odnaleźć zalety podróży polską koleją. W tym czasie uświadomiliśmy sobie, że bilety na pociąg pkp interregio relacji Szczecin - Poznań kosztowały nas więcej niż bilety lotnicze relacji Madryt - Marakesz...

kubanki
kubanki - 2011-10-23 13:38
Czyli pierwsze koty za płoty i pierwsze nerwy za Wami. Optymistycznie patrząc napiszę, że teraz to już z góreczki i bez żadnych nieprzewidzianych przeszkód. Co do ceny biletów no to za takie atrakcje p.t. cudze chwalicie a swego nie znacie, to wcale nie jest aż tak wiele (pomimo przewyższenia ceny biletów lotniczych). Pozdrawiamy i powodzenia

czesiulek
czesiulek - 2011-10-23 13:40
Para buuuchhhh! Ciuch, ciuch!!!! Wiwat PKP! Ale skoro osiągnęliście Poznań Główny oznacza to, że najtrudniejszy odcinek Waszej wyprawy został już pokonany. Teraz będzie już tylko lepiej :) Pozdrawiamy!

gnysie
gnysie - 2011-10-23 15:34
To jak już "wystartowaliście" spod tego Dąbia to dostaliście takiej nadświetlnej prędkości, że na stacji w Choszcznie nie zdążyliśmy Wam pomachać ale w chałupce pogadać mogliśmy jak to będziecie mieli cieplutko w Madrycie (bo w Poznaniu to pewnie tak jak u nas :-) Pozdrowionka

Ekipa z Tarczowej
Ekipa z Tarczowej - 2011-10-23 19:22
Nasz człowiek w PKP już działa i wyjaśnia sprawę skandalicznego przestoju:)