Geoblog.pl    paniczewpodrozy    Podróże    W poszukiwaniu słońca    Alba

Alba

Włochy
Włochy, Alba

Z Asti mieliśmy już tylko przysłowiowy rzut beretem do Alby, miasta słynącego z czerwonego wina i białych trufli. Zakochaliśmy się w czerwonym wtrawnym Barbaresco d'Alba i miękkim świeżym, aromatycznym serze z truflami robbiola d'Alba. I jeszcze w twardym długodojrzewającym serze z pobliskiego Bra. I chyba też w miejscowych ciastkach z całymi orzechami laskowymi zatopionymi w lekkiej, nieco ciągnącej się masie przypominającej nieco nieudaną bezę (Ha! to wiedzą tylko Ci, którym choć raz w życiu beza nie wyszła i Ci, którzy akurat wówczas przyszli do nich z wizytą;). No nic nie poradzę, ta wycieczka miała przede wszystkim kulinarny charakter i nie jestem w stanie się skupić na żadnym innym jej wymiarze w stopniu pozwalającym na oddanie tego w zadowalającym opisie. Nawet nie będę próbować opisywać wszystkich Kościołów i Katedr, które obeszliśmy i które szczerze mówiąc w końcu zlały nam się w jedno. Zainteresowanych zabytkami sakralnymi odsyłamy do przewodników. W przewodnikach jest na ich temat mnóstwo. Aha i dodamy tylko, że w Albie również zawzięcie kolekcjonowaliśmy wieże. Z Alby z małym przystankiem w Bra pojechaliśmy do Chieri, które na kilka najbliższych dni stanie się naszym domem.

magdah
magdah - 2013-04-29 23:29
No chyba kpicie z tymi opisami - do roboty! Akurat zajęcie na deszczowe dni...

paniczewpodrozy
paniczewpodrozy - 2013-04-30 21:32
magda nie marudź, intensywność tej ekskursji nie zostawia zbyt wiele czasu na pisanie, wszystko w swoim czasie ;)

Halka i reszta
Halka i reszta - 2013-04-30 22:46
Nel, nasz Roman był wielki.Wiwat na cześć Polonia Dortmund.Jutro ciąg dalszy nastąpi. Wynik jakby co 2-0 dla Real.;)

magdah
magdah - 2013-05-01 07:34
O kościołach napisz prywatnie do tatusia - on zawsze ciąga mnie po wszystkich miejscach kultu. I nie robić porządnym ludziom apetytu , takim co wstają i do porannej kawy czytają to i owo. I wpisy maja być dłuższe - takie na całą kawę! Tak powiedziała macocha! I pamiętajcie , że Nel też musi trochę poczkać! I ser jakiś przywieźć! I jeszcze...

halka
halka - 2013-05-01 09:57
Oj ser i salami z truflami.Teraz bardzo Wam zazdroszczę.Remik zbieraj smaki dla Nas do Starkowa;)

halka i magda
halka i magda - 2013-05-01 19:57
Meldunek nr1 z pola walki w Starkowie. Adam zajal 1 miejsce w doprawianiu stekow. Z tacy Nel nie bylaby dumna. Napitki leja sie strumieniem. To wszystko to przygotowania do ogladania meczu . Spocznij.

magda
magda - 2013-05-01 19:59
Ratunku, w czym posadzic bratki?

paniczewpodrozy
paniczewpodrozy - 2013-05-01 21:56
Magda - Nelunia odpowiada, że bratki należy posadzić w ziemi :D Gratulacje dla Adama!