Geoblog.pl    paniczewpodrozy    Podróże    Indonezja 2015    Bada valley

Bada valley

Indonezja
Indonezja, Bomba

Trzy godziny zajęło nam pokonanie 60 km drogi z Tenteny do doliny Bada.Droga przez góry była wąska, kręta, pełną uskoków i osuwisk. Odkąd minęliśmy wodospady jechaliśmy przez pulsujący zielenią tropikalny las deszczowy. Miejscami. Miejscami jechaliśmy przez jego zgliszcza. To naprawdę był wstrząsający widok. Spalona ziemia i zwęglone martwe pnie olbrzymich drzew. Całe hektary ekologicznej katastrofy tuż przy granicy parku narodowego Lore lindu.
W Bada valley odszukalismy sześć  megalitów. Naprawdę były warte tego, żeby się tu taki kawał tarabanić. Bez pomocy miejscowego przewodnika większości w życiu byśmy nie znaleźli.Odległość pomiędzy nimi wynosi po kilka kilometrów.Dwa z nich położone są pośrodku pól ryżowych, przy okazji więc mieliśmy okazję zobaczyć różne fazy jego uprawy. Widzieliśmy też plantację goździków, a od jednego z mieszkańców Bomby dostaliśmy trochę goździków z ostatnich zbiorów i owoce kakaowca-nie wiedzieliśmy,że można je rzuc-mają lekko kwaskowaty smak, trochę przypominały mi też mango. Mango już od jakiegoś czasu za nami chodziło i chcieliśmy po nie zajechac na targ, ale zamiast tego zajechalismy do domu naszego kierowcy i dostaliśmy całe wiadro z jego ogrodu. Siedzimy teraz na tarasie naszego hostelu i pochłaniamy ananasa, arbuza i mango w ilościach hurtowych.

Jutro wybieramy się na ryby i plażowanie nad jezioro Poso,a potem mamy nadzieję złapać autobus do Palu.

magdah - 2015-12-23 06:47
Widzę, że przygotowania do świąt bardzo zaawansowane - bakalie i owoce różnorakie skosztowane. Jakie ciasto pieczecie? U nas wstaje kolejny dzień - dla mnie kolejny dzień z ukochanymi majstrami i walką z instrukcjami montażu ( mam nadzieję, że dzień ostatni).
Podziwiam gustowne nakrycia Waszych głów... Wydaje się , że jakieś znajome...

magdah - 2015-12-23 06:48
Ach,no i ryba na wieczerzę ...

paniczewpodrozy
paniczewpodrozy - 2015-12-23 12:42
Ciasto kokosowo-bananowe z mango:) spędziliśmy cudowny dzień na pustej rajskiej plaży nad jeziorem Poso, M. i R. zdegustowali nietoperza w pikantnej potrawce a ja lokalne zielsko przypominające fasolkę,teraz przy akompaniamencie Rudolfa czerwononosego renifera w wersji indo czekamy na nocny bus do Palu.świątecznie pozdrawiamy!

N
N - 2015-12-23 12:57
Zrobiłam śledzie a zięć nie przyjedzie.....

magdah - 2015-12-23 19:04
Nel! Co za rymy! Czekamy na was! Możecie ze śledziami przyjechać, bo u nas skąpo w tym roku ( aczkolwiek śledzi mamy dużo). Ciasta kokosowo - bananowego z mango nie będzie...