Geoblog.pl    paniczewpodrozy    Podróże    Indonezja 2015    Gili T

Gili T

Indonezja
Indonezja, Gili Trawangan

Po bardzo leniwym śniadaniu i długiej rozlazłej debacie zdecydowaliśmy, że uciekamy z Bali. Nie mamy tyle czasu, żeby przebijać się teraz na północ, południe zaś jest tak zatłoczone, że nam się odechciewa. Chcąc zminimalizować ilość dni w drodze (przemieszczanie się tutaj zwykle trwa bardzo długo) postanowiliśmy nie zatrzymywać się na wybrzeżu Bali i od razu przerzucić się na Gili. Chcieliśmy dotrzeć na Gili Meno ale ze względów komunikacyjnych wylądowaliśmy na Gili Trawangan.

Gili T ma krajobraz bardzo zróżnicowany i jakby powiedziaÅ‚ Shrek jest jak cebula. OtaczajÄ… jÄ… turkusowe wody oceanu, pierÅ›cieÅ„ biaÅ‚ego piasku, dalej idzie pas restauracji, knajp, imprezowni różnej maÅ›ci i drogich resortów z widokiem na ocean, za nim mamy alejÄ™ sklepowÄ…, SPA i różne pokrewne usÅ‚ugi, nastÄ™pnie domki i hotele mniej ekskluzywne.Za nimi, w Å›rodku wyspy rozpoÅ›ciera siÄ™ WieÅ›. PalÄ… siÄ™ ogniska, piejÄ… koguty, biega inwentarz wszelaki. Tam mieszkamy, a od inwentarza oddziela nas mur z nieopierzonej cegÅ‚y. Lokalizacja nam odpowiada, z racji wielkoÅ›ci wyspy na plażę idziemy jakieÅ› 3 minuty. A pokój kosztuje nas 200.000rp, co na dwa dni przed sylwestrem jest cena bardzo przyzwoitÄ…. Idziemy na kolacjÄ™ na pasar  malam - nocny rynek oferujÄ…cy głównie grillowane ryby i owoce morza. Potem do późna z bintangiem w rÄ™ku spacerujemy plażą.